Kadang-kadang kita kena belajar

untuk melepaskan sesuatu yang dekat dengan kita untuk pergi,

walaupun mungkin tidak akan kita ketemu lagi,

tetapi percayalah,

suatu hari nanti yang baek pasti akan datang menjengah...

sakit untuk melepaskan pasti akan terasa hebat

tapi

ade penawarnya

-BERSABAR-

Spiderman buih.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Senyum sendiri.
mengenang zaman kecil aku.
zaman kanak-kanak aku yang mudah dan indah.
tidak perlu fikir tentang wang, kerja, rumah.
bebas dr masalah.
kosong.
tidak terasa jika hati disakiti. mungkin.
hanya perkataan gembira, suka ria, permainan
yang berlegar di minda.
mudah kan?

walaupun usia aku menjelang dua puluh satu,
tak bermakna aku harus terus-terusan melupankan kenangan kanak-kanak,
untuk kelihatan matang. huh.

sunyi melamun,
mungkin mengulangi kenangan semasa kecil,
menjadi terapi ketika hati cedera.
ah.
mungkinkah kau mengerti?

spiderman buih katanya. abaikan MBKT di belakang .

aku tidak keseorangan
 bermain spiderman buih ini.
sekadar mengisi kekosongan.
mengusir kesedihan di hati.
walaupun permintaan aku semua pelik dan jelik,
tapi kau penuhi tanpa ragu dan malu.

senyum.
bahagia.
 belon atau buih namanya, aku kurang pasti.
melihat belon atau buih itu berterbangan tanpa arah.
terasa kembali di zaman kecil.

aku sekadar ingin mengusir kesedihan di hati.




spiderman buih?
agak kelakar bunyinya.
tapi tajuk entry ini ilham si Coffee.
sekian.
Wasalam.


UkhwahFillah Dari Imah Untuk Semua....^_^

2 comments:

Herbal Trica Jus said...

happun yah....hahaha

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !