Kadang-kadang kita kena belajar

untuk melepaskan sesuatu yang dekat dengan kita untuk pergi,

walaupun mungkin tidak akan kita ketemu lagi,

tetapi percayalah,

suatu hari nanti yang baek pasti akan datang menjengah...

sakit untuk melepaskan pasti akan terasa hebat

tapi

ade penawarnya

-BERSABAR-

Siapa orangnya???


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Buat kali ketiganya.
Aku rasa terjatuh.

Saat aku rase serabut,
kenapa xtenangkn hati aku?
kenapa tambahkan kekusutan hati?
kenapa tambahkan kesedihan hati aku?

Aku bercerita supaya mereka dapat legakan hati ini,
supaya mereka menjadi kekuatan aku untuk hari2 akan datang.
supaya aku sentiasa bersemangat 
untuk hadapi hari akan datang walaupun jawapannya adalah NEGATIVE.
aku xmntak byk dr mereka,
cuma, hanyalah secebis kekuatan..


aku hanya memohon secebis KEKUATAN.


Bukan kata2 yg m'buatkan ku jatuh,
mungkin benar aku harus bersedia,
tapi..mengertilah, kekusutan, kerisauan, keresahan, kebimbangan aku
harus diredakan dgn KETENANGAN, kata2 sokongan dari mereka yg aku sayangi.

Tertawakah mereka dgn kesedihanku?
tertawakah mereka dgn keresahanku?
tertawakah mereka dgn kemungkinan yg bakal terjadi.
walaupun jawapan itu mungkin membuatkan mereka tersenyum puas,
tapi,
tahukah mereka di sudut hati aku, yg tggal hanyalah hati yg remuk.
keresahan yg tidak bertepi dan tiada penghujungnya.

Cuba sahaja tempatkan diri mereka,
sekiranya mereka berada di dalam situasiku yg genting ini.
aku pasti mereka sendiri akan terjatuh.

Benarlah kata orang,
kawan untuk aku ketawa bersama, mane2 shja aku boleh cari,
tapi, kawan untuk aku menangis bersama??


Yati, i need u right now, besides me pls! 





i love cry in the rain,
cause nobody  knows i'm crying.
fullstop.
wasalam.


UkhwahFillah Dari Imah Untuk Semua....^_^

2 comments:

cik ija said...

timah,sorry sebab aku pun dlm kekusutan..aku tak tahu apa yg perlu aku buat..kita hanya bboleh tawakkal je sekarang.aku dah bersedia dgn apa saja yg akan berlaku..sorry kawan:(

Putih Vs Hitam said...

sabar je banyak-banyak.. kesusutan berlaku itu ada hikmah.. kadang-kadang kita tak tahu apa yg kita nk.. tapi Allah lebih mengetahui..