Kadang-kadang kita kena belajar

untuk melepaskan sesuatu yang dekat dengan kita untuk pergi,

walaupun mungkin tidak akan kita ketemu lagi,

tetapi percayalah,

suatu hari nanti yang baek pasti akan datang menjengah...

sakit untuk melepaskan pasti akan terasa hebat

tapi

ade penawarnya

-BERSABAR-

Alahaaaii BERSIH....

Salam alaik,

semoga para blogger sntiasa dalam perlindungan Allah, :)

setelah beberapa lama berlegar dalam fb, isu BERSIH masih xhabis diperkatakan lg,
aku memerhati status2 & pertelagahan mereka,

segelintir drpd shbt2 btelagah sesama sendiri,
kesian...
masing2 bermain dgn emosi, & mempunyai pandangan mreka sndri,.
tp xperlu hngga btelagah n bmusuhan sesama sndri kn?
yg PERLU adalah berlapang dada dgn setiap pandangan :)

"dalam setandan pisang yg masak, mesti ade beberapa yg xelok,"

begitu jugak dalam mana2 parti politik, :)
xsemua perfect,
pasti ada kesilapan walaupun sekecil zarah & sebesar gajah!
yg penting sila jgn BLOCK fikiran anda bahawa mana2 parti yg anda sokong adalah sempurna!

" mereka terlalu dilitupi oleh
banyak perasaan TAK SUKA,
sehingga mereka sendiri kehilangan nikmat SUKA, :) "

Alhamdulillah, dgn izin Allah,
Thanx kerajaan yg byk bantu rakyat,
Hanya mereka yg pernah ditadbir oleh parti pembangkang,
dapat merasai penderitaan & ketidakselesaan hidup.

Mereka yg mhina, mcaci, mengutuk, mhentam kerajaan sepuas hati.
Kami mampu tersenyum apabila rakyat dr parti pembangkang beratur paling hadapan
utk dapatkan biasiswa, pinjaman, & apa2 juga sumbangan dr kerajaan.

Tidak malukah mereka yg menyokong parti pembangkang,
Tapi menggunakan kemudahan yg disediakan oleh kerajaan?
^_^
Tidakkah mereka tahu erti syukur?

BERSIH mganggu ketenteraman awam n keamanan Malaysia !
mungkinkah agenda lain BERSIH
utk mhapuskan kuasa politik Melayu & Islam??
wallahu'alam...

Buat Allahyarham Baharudin Ahmad :
Semoga roh mu ditempatkan di kalangan orang2 yg b'iman..:)
Sesungguhnya pemergianmu telah ditetapkan oleh Allah swt...

Buat Dato' Sri Najib Razak :
Jangan angkuh, Bumi ini milik Allah,
Bukan milik kita sebagai hambanya..:)

"Kalau kamu membela (agama) Allah, nescaya Allah akan membela kamu 
(untuk mencapai kemenangan) dan menegakkan tapak pendirian kamu"
Surah Muhammad - 47 : 07







maaf sume, ilmu aku senipis kulit bawang,
berbeza pendapat juga adalah 1 rahmat & nikmat.
wasalam.


UkhwahFillah Dari Imah Untuk Semua....^_^

4 comments:

cik ija said...

betul2..jgn nak fikir apa yg kita sokong tue perfect...dan jgn terlalu emo kalau xtahu apa apa..dan jgn terikut ikut dgn mak bapak..

cOreTAn nUEk:) said...

:) yuph..setiap orng ad pandangan masing2..yg penting dlm islam kita mencari kebenaran bkn pergaduhan..sm2 kene merendah dir..cm bab bila orng pembangkang nak mohon biasiswa tu ak xsetuju..sbb sume orng byr cukai..dan duet kerajaan tu pon hak rakyat..bkn orng kerajaan je byr cukai kan?dan orang kerajaan jeke yg bantu membangun kan malaysia..opinion~

hamba Allah said...

salam saudari,

ad satu point yg saya rse xbrp betul...duit yg rakyat mntk tu,bkn duit kerajaan tp duit rakyat..kerajaan hnya diamanahkn utk menjana ekonomi n gnekn sbaikny..so,xsalah la klu rakyat yg sokong pembangkang tp mntk scholarship,sbb mak ayah dia pn byr cukai jgk kn :)

saya bkn nak mengata Bersih ataupn ap2,tp sebenarny prhimpunn utk menyatakn suara hak rakyat & xsalah selagi rakyat berniat utk menyatakn hak mereka & bknny utk menngulinggkn kerajaan..
cbe saudari bkk link ni

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1886377799252&comments

ni pndgn dr ust asri yg mne kita sume thu dia ni neutral,bkn kerajaan & bkn pmbngkang..dgr utk mncari kbenaran bkn utk mmprtahankn yg batil..slmt mndgr saudari :)

toblerone said...

politik selalunya akn mgunakan cara kotor. tapi sbg rakyat yg bijak n berfikiran rasional, bertindaklah mengikut landasan yg betol.. jgn terlalu taksub dgn parti yg disokong :)