Kadang-kadang kita kena belajar

untuk melepaskan sesuatu yang dekat dengan kita untuk pergi,

walaupun mungkin tidak akan kita ketemu lagi,

tetapi percayalah,

suatu hari nanti yang baek pasti akan datang menjengah...

sakit untuk melepaskan pasti akan terasa hebat

tapi

ade penawarnya

-BERSABAR-

SAPE nak isi borang calon suami aku???

salam alaik,

stdy week, bermula,
maka, aku pun mula jarang kua bilik,...KOT.....:))
nota tsusun atas meja, katil pulak memanggil,.
pape pun, aku kne kuat semangat,

boring.
b'fb,..bce status sane sini, blogwalking sane sini,.
tetibe rase nk tulis pasal lelaki pilihan aku.haha
tgk dlu ciri2 kat bawah ok?^_^
ciri paling utama adalah MATANG! :)
klu xmatang, sory, aku campak jauh3! haha




1) slalu igtkan aku tentang akhirat. klu aku lupe, cepat2 ingatkan aku! 
dan kita kn kne saling m'igtkan. solat, kelakuan, and byk lg la...
(mklumlah,aku kn pelupa...=.=)
2) slalu buat suprise utk aku. sbb aku SUKE suprise!!! 
(suke tkejut2! dsn suka terharu! haha. rasa dihargai!)
3) kasih sayang yang tinggi pada keluarganya. 
(dan akn menyayangi kluarga aku jugak.)
4) harus berfikiran jauh & bwawasan. bawa fikiran aku yg sempit ney ke dunia luar.
(ops, terkantoi plak..haha)
5) bijak menguruskan wang. da plan utk khdupan ktorg nt! 
(sikap yg ney buat aku kagum.klu x, jgn kawen dgn aku!)
6) bukan ambil berat pasal aku je, tp sluruh kehidupan aku.
bukan family je, tp kawan2 aku, dan pape sje yg ade dlm hdup aku.
(aku nilai kematangan dr situ gak ok!)
7) kena jaga ikhtilat dgn rakan sekelas, rakan sekerja, dan sebagainya!
xkan aku sorg je jage ikhtilat aku kan?
(klu nk bgaul bebas xtentu arah! aku reject!)
8) ringan tangan utk bantu aku urus rumah and anak2 kami nanti..^_^
(jgn nk kua umah je ok?)
9) tegas dgn aku. tp jgn nk mara aku suke hati plak!
(pujuk aku leklok supaye dgr kate tao.)
10) bertolak ansur dgn  aku. aku ney degil. kena sabar byk2 ok??
(tp aku akn cube perbaiki sikap aku.jgn risau.haha)
11) time aku nak marah, sila sabarkan aku. 
(bukan m'barakan api yg tga marak. nasihatkan aku.)
12) sila bersikap 'gentleman' pd aku. tanpa diberitahu.
(yg ney plg bes!)
13) tanggungjwab. kesetiaan. kasih sayang. tolak ansur.
14) oh lupe plak! point paling penting ney berada di bawah sekali.
SILA JGN MEROKOK!


da la dulu setakat ney.
aku nak study.
sebenarnya byk lg kriteria.
sila beri komen membina. jgn komen yg m'jatuhkan! faham?!

ow ya, lupe nak bgtao.
da ade orang yg isi borang ney.
dan menepati ciri2 di atas.
dgn ini aku mengumumkan
hahaha
korg yg laen da lambat!! (haha)













terima kasih menjaga aku dari fitnah dunia.


UkhwahFillah Dari Imah Untuk Semua....^_^

7 comments:

nur anisah ahmad said...

uit, ko jgn gatal2 ea..pastikan borang tu dh out of date..lau ko bukak lagi borang tu, aku pos laju kat myanmar nt ea..^_^

Crazystudentmir said...

baru buka dah tutup....hehehehe....

nurul nabila ismail said...

ala..baru jer nk isi..da ttup plak dh..huhuhu :)

SITI FATIMAH said...

nisah : nnti aku buka borang calon suami utk ko gak ok??haha,..sila TGGU..... ;p

amir : org yg isi borang ney cpat sgt, so kne ttup cepat2,..hahaa

nabay : nati ak bg ko isi borang jd tukang msak nk?? luv u so much la,...haha ;p

Anonymous said...

aq nak isi leh x dud??hikhikkk,,,tutup awal sgt kot,,melepas,,haha,,

SITI FATIMAH said...

enen kot : hahaha,...utk ko, sentiase tbuka my dear!!!

MissSyarniFarida said...

bingo, NO SMOKING !